Försäljnings och Leveransvillkor (inom Sverige)

pommagratt ger alltid FRI FRAKT inom Sverige.

Det finns ingen minimigräns för din beställning ej heller maxgräns.

Leveranser görs i vadderade kuvert med den vanliga postgången. Skickas omgående efter ditt genomförda köp och leveranstiden är ca. 2- 4 dagar med undantag för helger och röda dagar. Dessa leveranstider är en garanti från pommagratt och vår hantering av din beställning dock kan vi inte garantera att varorna kommer fram inom angiven leveranstid då oförutsedda förseningar kan uppstå i postgången. Vi lämnar ingen kompensation för förseningar orsakade av eventuella postförseningar.

Webbutiken behandlar endast beställningar och leveranser inom Sverige. Önskar du göra beställning och leverans till utlandet ber vi dig kontakta oss info@pommagratt.se

Betalningsvillkor

pommagratt tillämpar endast kortbetalning via paypal för detta behövs inget paypal-konto, skulle du ha de kan du använda din e-plånbok oxå. 

Personuppgifter

När du handlar hos oss lämnar du fullständiga personuppgifter i den obligatoriska fälten märkta med * i kassan. Genomförd beställning innebär att du samtycker till att ditt namn registreras i vårt kundregister. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du anmäler dig för köp eller besöker vår hemsida hanteras endast av pommagratt internt. Inga person el. adressuppgifter lämnas ut till tredje part!

Returrätt


Enligt distans- och hemförsäljningslagen gäller returrätt/ öppet köp i 14 dagar från den dag du mottagit varan. Då skickar du tillbaka varan igenom att åter noga tejpa igen kuvertet de levererades i eller motsvarande (observera att du är ansvarig för att paketera varorna så att de inte kan skadas under leveransen). Skicka de åter till pommagratt, Holbergsgatan 109, 168 45 Bromma. Frakten för returer står du för (detta enligt distans och hemförsäljningslagen).

Efter det att du har skickat tillbaka varan ska pommagratt snarast, och senast inom 30 dagar, betala tillbaka det du har betalat.

Varor som är skadade vid ankomst pga. bristande paketering kommer att debiteras dig. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter.

VIKTIGT! Kontakta alltid oss innan du skickar en retur! info@pommagratt.se

Reklamationer

Skulle du mot förmodan motta en vara som är skadad under frakten kontakta oss snarast (inom en vecka efter mottagandet) på info@pommagratt.se så ser vi till att avhjälpa felet så snart som möjligt.

Om defekter uppkommer av användande av din produkt från pommagratt ber vi dig att kontakta oss på info@pommagratt.se med bild på felet för att vi skall kunna komma fram till rimlig lösning. Om felet uppkommit av fabrikationsfel förbehåller sig pommagratt rätten att återställa felet utan kostnad för dig. Du får också ersättning för fraktkostnader för detta. Normalt slitage tar inte pommagratt ansvar för ej heller ”misshandel” av produkten så som vårdslös förvaring eller att utsätta produkten för fukt eller vård.

VIKTIGT! Kontakta alltid oss innan du skickar en retur! info@pommagratt.se

Om återbetalning blir aktuellt återbetalas dina pengar snarast, och senast inom 30 dagar efter de att vi mottagit returen.